Через перебої у постачанні пального на сумському автовокзалі залишилась третина відправлень
Також зросла ціна на проїзд. Як вирішують проблему із паливом водії та що кажуть пасажири, — далі у матеріалі Суспільного.
12 травня о 8.00 пасажири чекали на рейс до Польщі – у цей день туди відправляються два автобуси. Водії кажуть: пальне купують за кордоном, бо в Україні дістати його практично неможливо.
"Заправляємося по 5-10 літрів. І то – нема ніде нічого. Так що дуже великі проблеми в нас. Якось намагаємось. У Польщі заправляємось, намагаємося викручуватися", — говорить водій Юрій.
"У Польщі заправляємось. Повний бак заправляємо, їдемо — й знову заправляємось", — каже водій Олександр Семикоп.
Водій, який їздить до Харкова, розповідає: "Дуже важко заправлятися – черги здорові дуже. Кор.: – Скільки видають пального? – Якщо автобус, то трохи й більше, а так – літрів 30-40".
Від довоєнної кількості відправлень – трьох сотень на день — лишилася третина, говорить диспетчерка сумського автовокзалу Ольга Скворцова. До того ж через зростання ціни на пальне здорожчали квитки.
"Приблизно гривень на 20 підвищилася ціна на кожному квитку. Зараз, може, відправлень вісімдесят, до ста", — зазначила вона.
Водії намагаються виходити на рейси, говорить Ольга Скворцова. Зокрема, додалися внутрішньообласні маршрути.
"Більш-менш три-чотири рейси в день, Шостка, Буринь – вже їдуть. Пасажирам трошки легше", — каже Скворцова.
Один з таких маршрутів — Суми-Шостка. Водій каже: за час воєнного стану на маршрут виїхав вперше. "Перший день. Хтозна що. Ще поки нема нікого", — сказав він.
Віктор возить людей до Конотопа. Говорить: пасажирів також стало менше. Пояснює, чому: "Кор.: Пасажиропотік? Наскільки зменшився? — Ну я вам так скажу: відсотків до тридцяти. Кількість пасажирів зменшилася. Пасажири їдуть за необхідності, лише — в лікарню.
Діана та Світлана чекають на автобус до Білопілля. Кажуть: їздять нечасто, різницю в вартості відчувають.
"Вдвічі піднявся проїзд. Раніше було 45 гривень, зараз 77, але що робити. У бабусі — День народження, треба їхати", — каже пасажирка Діана.
Пані Людмилі доводиться їздити у Терни раз на три дні. Каже: незручно через те, що кількість рейсів зменшилася.
"Добу через троє. Треба їздити вечірньою маршруткою, щоб рано-вранці, о 8-й годині бути вже на роботі. А ми не встигаємо так. Кор.: — Раніше встигали? – Так", — говорить вона.
Нині на сумських АЗС заправляють транспорт критичної інфраструктури. Така ситуація триватиме щонайменше протягом тижня, говорить голова Сумської військової адміністрації Дмитро Живицький.
"Відпрацьовуються нові ланцюжки постачання. Наразі проведені перемовини з європейськими виробниками-постачальниками нафтопродуктів. Зрозуміло, що велику кількість автотранспортом завести на всі АЗС в Україні неможливо одночасно, тому цей процес буде забезпечуватися поступово. Сподіваюся, протягом тижня, двох нам вдасться відновити в повному обсязі роботу автозаправних станцій — і буде завезене пальне. На жаль, ціна зміниться, адже європейський виробник – інша ціна", — сказав Живицький.