• Головна
  • Щодо ситуації з міськими перевезеннями – Сумське ТВ АМКУ
10:00, 3 червня 2014 р.

Щодо ситуації з міськими перевезеннями – Сумське ТВ АМКУ

Витяг із заяви голови Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України щодо ситуації на ринку послуг з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в м.Суми.

Тервідділення стурбоване свавіллям перевізників м.Суми, які 2 червня 2014року самовільно припинили надання послуг з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, порушивши умови договорів, укладених виконавчим комітетом Сумської міської ради (далі – Міськвиконком) за результатам раніше проведених конкурсів. За словами перевізників, це акт попередження, спрямований на встановлення (погодження) Міськвиконкомом тарифу на перевезення у розмірі 4,0 грн., що є неприпустимим в умовах системної кризи в Україні і веде до подальшої дестабілізації економічної і соціальної ситуації, що не може не викликати справедливе обурення громадськості, інститутів громадянського суспільства.

На сьогодні перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в м.Суми перевізники здійснюють за тарифом 2,0 грн, що закріплено у вищезазначених договорах організатора перевезень (Міськвиконкому) з перевізниками, які ще на стадії участі у відповідних конкурсах зголосилися перевозити пасажирів за тарифом 2,0 грн.

Встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на транспортні послуги належить до компетенції відповідних органів місцевого самоврядування. Для погодження нового тарифу перевізники формують тариф у відповідності до затвердженої Міністерством транспорту та зв’язку України методики. Відповідний структурний підрозділ Міськвиконкому протягом 20 календарних днів має перевірити розрахунки тарифу та підготувати на затвердження Міськвиконкому проект рішення про погодження заявленого тарифу. Втім за офіційним повідомленням Міськвиконкому, перевізники подали заяви щодо розгляду питання про підвищення вартості проїзду без відповідних розрахунків.

Варто зазначити, що згідно із наказом Міністерства інфраструктури України від 15.07.2013 № 480 Міськвиконком з метою визначення розміру обґрунтованих тарифів на перевезення пасажирів мав би провести обстеження пасажиропотоків на цих маршрутах. За повідомленням Міськвиконкому, такі обстеження останнім не проводилися.

Однак саме маніпулювання перевізниками показником запланованого на рік обсягу перевезень пасажирів на маршруті при дотриманні в цілому методики розрахунку тарифів може призвести до формування завищеного тарифу на перевезення пасажирів. Отже, у перевізників існує велика спокуса занижувати фактичний обсяг перевезення пасажирів, що може призвести до завищення тарифу на перевезення, про що свідчить досвід тервідділення, набутий при розгляді у 2008 році справ про порушення перевізниками м.Суми законодавства про захист економічної конкуренції саме в частині ціноутворення, коли було виявлено, що в обґрунтування необхідності підвищення тарифу на перевезення з 1,0 грн. до 1,5 грн. на окремих маршрутах перевізниками було штучно занижено плановий обсяг перевезення пасажирів більш ніж у 10 разів. Без сумніву, неможливо визначити розмір економічно обґрунтованого тарифу на перевезення пасажирів без встановлення організатором перевезень реального пасажиропотоку на міських маршрутах загального користування, що має здійснюватись із залученням громадськості.

З іншого боку слід звернути увагу на те, що договори між Міськвиконкомом та перевізниками передбачають обов’язок останніх виконувати затверджений розклад руху, забезпечувати на маршруті необхідну кількість рухомого складу та обов’язкову роботу транспортних засобів з 6-00 до 22-00. При цьому обмежувати або припиняти перевезення перевізник має право лише за погодженням з організатором перевезень в разі надзвичайної ситуації. Договори надають право організатору перевезень розірвати їх в односторонньому порядку у випадку невиконання перевізником своїх зобов’язань (три підтверджених випадки).

Оскільки проблеми ринку пасажирських перевезень турбують і б’ють по карману кожного пересічного сумчанина, сподіваюсь, що Міськвиконком, очолюваний новообраним міським головою, дбаючи про інтереси громади, адекватно відреагує на безпрецедентні факти свавілля перевізників. Необхідно належним чином фіксувати факти припинення перевезення пасажирів 2 червня 2014 року та, можливо, в інші дні. Зазначене дасть законне право скористатись своїми повноваженнями для розірвання договорів з «перевізниками - бунтівниками» та оголосити новий конкурс задля для того, щоб пасажири могли отримувати послуги перевезення за оптимальним співвідношенням ціна-якість.

В свою чергу тервідділення у разі самовільного підвищення перевізниками вартості проїзду на міських автобусних маршрутах загального користування вживе вичерпних заходів щодо припинення зазначеного порушення конкуренційного законодавства.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#перевізники
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...