• Головна
  • Вирішує диспетчер: як «швидка» приїздитиме до сумчан за новими правилами
16:40, 6 січня 2021 р.

Вирішує диспетчер: як «швидка» приїздитиме до сумчан за новими правилами

З 1 січня почали діяти нові правила для виїзду швидкої медичної допомоги. Тепер саме диспетчер екстреної служби вирішуватиме – їхати на виклик бригаді чи не їхати, пише Суспільне. Що саме зміниться для сумчан?

Наталія Фалько – гіпертонік, викликає «швидку» лиш якщо вкрай необхідно. Останній випадок був напередодні Нового року, каже стало зле через підвищений тиск.

«Я завжди переймаюся, що мені не так погано, як комусь іншому, і швидку допомогу викликаю тільки у крайньому разі. А то вже ближче до ночі тиск був 190. Стало страшно. Викликала «швидку». Дуже швидко приїхали, хвилин через 10. Дуже здивувалася. Прийшов молодий чоловік. Я думала медбрат. Ні, лікар. Зробили укол магнезії, зробили кардіограму», – розповідає жінка.

За новими правилами, на такі випадки – підвищення тиску у людей з гіпертонією, «швидка» може не приїхати. Адже тепер направляти бригаду чи ні вирішує диспетчер. Як це працює — розповіли у сумському центрі екстреної меддопомоги.

«Щодо стану пацієнта ми опитуємо. Ставимо головні питання, які в нас задані в програмі, і обираємо за критерієм, який стан хворого, програма вже сама вирішує – «терміновий», «критичний» або «екстрений». Ця вся інформація дуже потрібна нам, щоб розуміти який стан хворого», – розповідає фельдшерка з приймання викликів «Швидкої допомоги» Дар’я Заїка.

З її слів, якщо з перших питань зрозуміло, що ситуація екстрена, то одразу направляють бригаду, а потім опитують далі.

Вирішує диспетчер: як «швидка» приїздитиме до сумчан за новими правилами, фото-1

Цілодобово у центрі екстреної меддопомоги чергує близько 16 фахівців. Приймають виклики з усієї області. П’ятеро відповідають на дзвінки від пацієнтів, четверо перерозподіляють виклики на вільні бригади, решта консультують телефоном та обробляють результати викликів.

“У нас є звернення в нашу службу, коли абонент телефонує і говорить, що виїзду бригади не потребує, але спілкування із цим абонентом нашого диспетчера логічно приводить до необхідності виїзду бригади. Там, дійсно, виявляється екстрений стан. Разом з тим є звернення, коли безвідповідально населення відноситься, коли абоненти викликають нашу бригаду», – розповідає заступниця директора обласного центру «швидкої» допомоги Галина Білоус.

Також Галина Білоус зазначила, новою постановою Кабміну скасували територіальний принцип поділу викликів. Це означає, що тепер швидка має приїздити через 10 хв після виклику, як у місті, так і у селі. Раніше такий час був тільки для викликів по місту. Водночас якщо виклик був хибним, штрафувати більше не будуть.

У нових правилах, визначили чотири стани пацієнта, за якими диспетчер орієнтується як швидко потрібна допомога. Ці стани:

  • «Критичний». Швидка має доїхати до вас за 10 хв. При цьому життя хворого має бути під загрозою: відсутнє дихання, сильна кровотеча або наслідки удару електричним струмом, блискавкою, сильна інтоксикація тощо.
  • «Екстрений». Час прибуття швидкої: не більше як 20 хв. Ознаки стану: порушення свідомості, кровотеча, розлади дихання, інше.
  • «Не екстрений стан». Тобто життю немає очевидної загрози та стан пацієнта стабільний. У таких випадках диспетчер порекомендує звернутися до сімейного лікаря або направить бригаду, що не виконує екстрені виклики.
  • «Не профільне звернення». Диспетчер порадить звернутися до сімейного лікаря або пацієнта телефоном проконсультує черговий лікар «швидкої».

Якби Наталія Фалько із тиском під 190 викликала «швидку» зараз, то її випадок за нових правил підпав би до категорії – не екстрений стан.

Лікарка сімейної медицини Людмила Борсук говорить, що в умовах пандемії частину роботи, яку повинні виконувати лікарі «швидкої», перекладають на них, що недоречно.

«Що стосується двох останніх критеріїв, це «не екстерні» і «не профільні», то я вважаю, що там де не екстрені виклики будуть, то буде більше навантаження на нас – лікарів-терапевтів і на сімейних лікарів. Це пов’язано сьогодні із коронавірусною інфекцією», – зазначає Людмила Борсук.

Ще за новими правилами додався номер телефону для виклику екстреної допомоги. Крім 103, тепер можна телефонувати – 112. Це контакт диспетчера Державної служби з надзвичайних ситуацій, який, за потреби, переадресує звернення на медиків. Зі слів заступниці директора обласного центру екстреної медичної допомоги Галини Білоус, поки номер 112 працює для жителів Сум.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...