• Головна
  • Яких змін чекати сумчанам у сфері професійно-технічної освіти?
12:30, 23 вересня 2019 р.

Яких змін чекати сумчанам у сфері професійно-технічної освіти?

Про осучаснення навчальних програм, обладнання, об’єднання ПТУ розповіла нова очільниця Міністерства освіти та науки України Ганна Новосад в інтерв'ю "Українській правді"

«Ми дуже б хотіли перевернути піраміду, коли у нас величезний відсоток іде в заклади вищої освіти, а всього близько 30% іде до закладів професійної освіти. Це неправильно хоча б тому, що багато дітей втрачають можливість отримувати в майбутньому кращу зарплату. Нещодавно мала зустріч з представником великого аграрного бізнесу, який вкладає зокрема в професійну освіту. У нього банально немає трактористів та інших працівників. Він каже: в мене тракторист у літній період отримує 70-80 тисяч гривень зарплати. Ця зарплата вдвічі більша, ніж моя зарплата міністра», зазначила Ганна Новосад.

Професійна освіта має надавати ті кваліфікації і вчити тим професіям, які є дійсно затребуваними на ринку праці і гнучко реагувати на потреби бізнесу.

Також новий міністр наголосила на неефективності занять на старому обладнанні та за застарілою освітньою програмою. Напрямки підготовки також планують модернізувати.

Аби змінити цей освітній простір потрібні значні інвестиції. Тому для МОН краще сконцентруватися на тому, аби інвестувати держкошти в меншу частину закладів професійної освіти, але найкращих. Фінансувати багатопрофільні центри підготовки, які матимуть нормальну оплату і хороших фахівців, які відповідатимуть запиту ринку праці.

«Ще ми дуже хотіли б розвинути державно-приватне партнерство в сфері освіти – це те, чого просять роботодавці: дайте можливість мати більший вплив на заклади професійної освіти і допомагати там, де держава не справляється. Зараз хочемо краще вивчити, які є механізми зараз і який запит у роботодавців. І тоді співставити»,– додає Ганна Новосад.

Зараз в Україні понад 700 закладів професійно-технічної освіти. МОН поки що аналізує, чи дійсно потрібна така кількість закладів, чи дійсно є сенс тримати в області кілька закладів, які готують за однією й тією ж професією? І той, і інший заклад утримують або з державних, або з місцевих коштів.

А в результаті: відсутність обладнання, жалюгідний стан приміщень і утримання будівлі ні до чого хорошого не приводять.

«Тут питання не просто закрити чи когось звільнити, а як обмежені кошти спрямовувати у найкращі заклади, підтримувати найкращих, робити спроможних успішнішими. Це адекватна мета політики. В межах проекту з ЄС в кожній області ми маємо подивитися, які є заклади і де вони перетинаються своїми профілями. І тоді сідати разом з ними і думати, як ми можемо їх стимулювати до об'єднання і підтримувати тих, хто об'єднується. У нас є субвенція на заклади професійної освіти, на освітнє середовище, на закупівлю обладнання. Ми могли б її спрямовувати цільово, наприклад, саме тим, хто об'єднується»,– пояснює міністр.

Тетяна Пляшник

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...