• Головна
  • Існує ризик зриву АТ «Сумське НВО» опалювального сезону 2019-2020 років
11:00, 5 вересня 2019 р.

Існує ризик зриву АТ «Сумське НВО» опалювального сезону 2019-2020 років

АТ «Сумське НВО» багато років надає послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води у м.Суми близько 25000 домогосподарствам та близько 140 іншим споживачам (власникам/співвласникам нежитлових приміщень).

У зв’язку із винесенням на сесію Сумської міської ради проекту рішення «Про вирішення інших питань поточної діяльності та погодження змін до Інвестиційної програми виробництва, транспортування та постачання теплової енергії ТОВ «Сумитеплоенерго» на 2019 рік», що передбачав збільшення потужності котельної ТОВ «Сумитеплоенерго» та перебудову мереж теплопостачання у м.Суми з метою розширення зони теплопостачання останнього, 18.06.2019 АТ «Сумське НВО» (далі – Товариство) офіційно звернулось до міського голови м.Суми з листом за підписом генерального директора Лук’яненка В.М. щодо «необґрунтованості та незаконності такого рішення». У листі наголошувалось, що необхідність перебудови систем теплопостачання у м.Суми на сьогоднішній день відсутня, позаяк Товариство цілком здатне самостійно забезпечити своїх споживачів послугами з теплопостачання та своєчасно розрахуватись з постачальниками енергоносіїв. При цьому зазначалось, що рівень розрахунків із ПАТ «НАК «Нафтогаз України» за спожитий природний газ становить близько 85%, що є вищим ніж середній показник по Україні.

В результаті рішенням Сумського міськвиконкому від 18.06.2019 №322 АТ «Сумське НВО», як і раніше, було визначено виробником та виконавцем комунальних послуг з постачання теплової енергії та гарячої води у м.Суми у межах території обслуговування.

Разом з тим, 7 серпня 2019 року від керівництва АТ «Сумське НВО» міському голові м.Суми надійшов лист протилежного змісту – про те, що у зв’язку із важкою фінансовою ситуацією Товариство не може гарантувати своєчасний початок опалювального сезону 2019-2020 років та належне забезпечення власних споживачів тепловою енергією взимку. За таких обставин Товариство запропонувало Сумській міській раді розглянути питання оренди цілісного майнового комплексу з виробництва теплової енергії (далі – Котельна), що належить останньому.

Однак згідно із приписами статті 8 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» виконавці комунальних послуг (до яких належать послуги з централізованого опалення та послуги з централізованого постачання гарячої води), зокрема, зобов’язані забезпечувати своєчасність надання, безперервність і відповідну якість комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договорів про їх надання.

З огляду на те, що відмова АТ «Сумське НВО», яке містить ознаки суб’єкта господарювання, що займає монопольне (домінуюче) становище у територіальних (географічних) межах власної зони обслуговування на ринку послуг з централізованого опалення та на ринку послуг з централізованого постачання гарячої води у м.Суми, від надання зазначених послуг за два місяці до початку опалювального сезону може мати негативні наслідки для споживачів у вигляді ущемлення їх інтересів за відсутності альтернативних джерел постачання зазначених комунальних послуг та обмеженості можливостей вступу ринки нових суб’єктів господарювання у короткі терміни (до опалювального сезону 2019-2020 років), територіальне відділення попередило Товариство про передбачену законодавством про захист економічної конкуренції відповідальність у разі відмови від надання монопольних послуг.

Маємо визнати, що розгляд справи про зловживання монопольним становищем АТ «Сумське НВО» не вирішить питання із забезпеченням централізованого теплопостачання для значної частини обласного центру, оскільки за повідомленням Товариства останнє має значну заборгованість по оплаті природного газу, по виплаті заробітної плати, його рахунки під судовим арештом, тоді як для організації опалювального сезону потрібна попередня оплата природного газу ПАТ «НАК «Нафтогаз України» .

Що стосується можливої оренди Котельної іншим суб’єктом господарювання (виконавцем послуг) слід зазначити, що без значних матеріальних та організаційних витрат цей процес буде суттєво ускладненим, позаяк такі дії будуть підпадати під визначення концентрації і потребуватимуть отримання попереднього дозволу Антимонопольного комітету України; при цьому виникне необхідність затвердження нових тарифів на послуги з централізованого опалення та з централізованого постачання гарячої води для нового виконавця цих послуг (виходячи із витрат останнього ). Зволікання із вирішенням на початку вересня цього року зазначених задач призведе до повторення минулорічного колапсу, коли опалення в зоні обслуговування Товариства стало можливим через місяць після визначеного початку опалювального сезону.

Насамкінець варто зазначити, що Закон України «Про житлово-комунальні послуги» надає право на відключення від централізованого опалення власникам окремих квартир у будинках, у яких на день набрання чинності Законом (10.06.2018) не менш як половина квартир та нежитлових приміщень відключена від цих мереж.

Для часткового зняття проблеми щодо централізованого опалення зони обслуговування АТ «Сумське НВО» територіальне відділення вважає за необхідне ініціювати внесення змін до Закону, які б дозволяли за умови незабезпечення опалювального сезону виконавцями послуг та органами місцевого самоврядування, тобто у виключних випадках, надавати право на встановлення індивідуального опалення без прив’язки до норми щодо відключення половини квартир у багатоквартирному будинку від централізованого опалення станом на 10.06.2018 - повідомляє Сумське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, пише ST.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#опалювальний сезон #снпо #кппв
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Оголошення
live comments feed...