• Головна
  • Заява голови Сумського АМКУ щодо намірів перевізників підвищити тарифи
08:46, 27 серпня 2014 р.

Заява голови Сумського АМКУ щодо намірів перевізників підвищити тарифи

ЗАЯВА

голови Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Касьяна Є.М. щодо намірів перевізників міста Суми самовільно підвищити тарифи на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування

Після того, як 19 серпня 2014 року виконавчим комітетом Сумської міської ради (далі – Міськвиконком) було ухвалено рішення про новий тариф на проїзд транспортом загального користування у розмірі 3,0 грн., а міським головою зупинено дію цього рішення, у міських автобусах з’явилися об’яви про введення з 25-29 серпня нових тарифів на рівні 3, 60 грн. -3,66 грн., що свідчить про наміри перевізників самовільно (замістьМіськвиконкому !!!) підвищити тарифи на перевезення до бажаного, а не економічно обґрунтованого рівня. Зазначені дії перевізників на тлі зниження доходів громадян, що спричинене ситуацією у країні, викликали не аби - яке обурення сумчан, для яких така вартість проїзду наразі просто «не по кишені».

Обурення ж тервідділення ґрунтується на нормах законодавства та володінні інформацією щодо недотримання порядку встановлення нових тарифів на проїзд у місті, бо ж громаді не довели, що той чи інший розмір тарифу є економічно обґрунтованим.

Вкотре хочу наголосити: встановлення тарифів на проїзд на міських автобусних маршрутах загального користування є виключним правом Міськвиконкому, про що йдеться у статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

При цьому заступник міського голови м.Суми В.М.Волонтирець , коментуючи рішення Харківського апеляційного суду щодо задоволення позову ряду перевізників м.Суми до Міськвиконкому, в якому перевізники просили зобов’язати відповідача укласти із позивачами договори про внесення змін до укладених договорів про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в м.Суми, заявив, що «…если перевозчики самостоятельно повысят стоимость проезда, мы не имеем права в одностороннем порядке расторгнуть договор».

Поважаю керівництво Міськвиконкому , проте не можу погодитися з таким висновком, із якого випливає, що організатор міських перевезень, яким є Міськвиконком, будучи замовником цих перевезень, не може розірвати договір на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування із перевізниками, які не дотримуються порядку встановлення тарифів на перевезення, встановлюючи їх самостійно. Ні чинним законодавством, ні умовами договору (в редакції апеляційного суду) Міськвиконком не позбавлено права звернутися до суду щодо розірвання договорів у разі порушення перевізниками умов договору, в тому числі і стосовно самовільної зміни тарифів (вартості проїзду). Не забуваймо, що згідно із статтею 11 Закону України «Про автомобільний транспорт» послуги з перевезення пасажирів автобусними маршрутами загального користування за визначеними уповноваженими органами тарифами є соціально значущими послугами автомобільного транспорту .

При цьому звертаю увагу, що у судовому рішенні:

-​ підтверджено, що тариф на перевезення пасажирів встановлюється рішенням Міськвиконкомувідповідно до статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

-​ зазначено, що збільшення або зменшення рівня тарифу відбувається на підставі звернення перевізника до Міськвиконкому з наданням розрахунку на його зміну.

Тож перевізникам порадив би не маніпулювати висновками суду , яке начебто дозволяє їм самостійно встановлювати тарифи на перевезення, а дотримуватись Закону .

Вважаю за необхідне попередити, що самовільне підвищення перевізниками м.Суми тарифів на перевезення пасажирів автобусними маршрутами загального користування міститиме ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції і матиме адекватну реакцію тервідділення. Відповідно до статті 52 Закону України “Про захист економічної конкуренції” вчинення суб’єктами господарювання порушеннязаконодавства про захист економічної конкуренції тягне за собою накладення штрафних санкцій у розмірі до 10 відсотків доходу (виручки) суб’єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф. З огляду на соціальну значимість питання рішення за результатами розгляду справи прийматиметься Антимонопольним комітетом України, який має право застосувати до порушників максимально можливі штрафи.

Втім, звертаюсь до перевізників як до громадян України: навіть абстрагуючись від законів чи судових рішень, самоуправство з підвищенням тарифів не на часі , бо це є неповага до містян – ваших земляків, частина яких захищає державу , беручи участь в АТО на Сході України, інші здійснюють волонтерську діяльність, багато сумчан втратили роботу або частину заробітку із-за скрутного фінансового становища найкрупнішого бюджетоутворюючого підприємства міста – ПАТ «СМНВО ім..Фрунзе», внесення змін до Державного бюджету України на 2014 рік призвело до зменшення фінансування бюджетної сфери на 70-90 відсотків, люди відправлені у відпустки «за свій рахунок»; незважаючи на все це народ збирає кошти на допомогу армії та переселенцям.

Враховуючи викладене, залишається одне запитання: ВИ - УКРАЇНЦІ ?

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Антимонопольний комітет #перевізники
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...