0542.ua

Українці переплачують на акцизних марках 43 мільйони гривень щомісяця - ЗМІ

На даний момент вартість українських акцизних марок залишається найвищою серед країн СНД.
У червні на засіданні урядового комітету соціально-економічного розвитку та з питань міжнародного співробітництва прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк доручив Міністерству фінансів, Міністерству доходів і Національному банку відпрацювати питання щодо зниження вартості марки акцизного податку та подати Кабінетові міністрів проект відповідного акту.

Чиновники поки що не квапляться виконувати доручення прем'єр-міністра, повідомляє газета "Урядовий кур'єр". На думку видання, виконання доручення Яценюка гальмують, в основному, в Національному банку.

 Відсутність реакції на доручення прем'єр-міністра веде до того, що українські споживачі змушені переплачувати, за підрахунками газети, в середньому 43 млн грн щомісяця. При цьому ці кошти йдуть не до державного бюджету, а приватним компаніям-постачальникам захисних елементів акцизних марок, пише УНІАН.

Адже більше половини вартості марки на алкоголь і більше 70% вартості марки на тютюнові вироби складають витрати на фольгу для голограм і QR-коди, які наносяться на марки з вересня 2013 року. За підрахунками Мінфіну, які містяться в офіційному листі міністра фінансів Олександра Шлапака на ім'я голови Державної фіскальної служби Ігоря Білоуса, через завищені ціни на акцизні марки "виробники і споживачі акцизної продукції змушені додатково переплачувати 515 млн гривень у рік". Водночас згадані захисні елементи "не забезпечили головної мети - зменшення нелегального обігу алкогольних та тютюнових виробів і збільшення відповідних бюджетних надходжень. Зокрема, у 2013-му обсяг нелегальної алкогольної продукції зріс і склав близько 40%, у зв'язку з чим держбюджет недоотримав понад 2,3 млрд гривень", - повідомляється в листі Мінфіну.

За результатами наради у Міністерстві фінансів 12 травня з'ясували, що є підстави для зменшення вартості марки акцизного податку в річному вимірі на 496,8 млн грн. Зокрема, Мінфін запропонував заощадити 300 млн грн, відмовившись від QR-кодів, 155,6 млн грн - за рахунок проведення відкритого тендеру на покупку фольги гарячого тиснення і 41,2 млн грн - за рахунок зменшення розміру марки для алкогольних напоїв. На даний момент, вартість українських акцизних марок залишається найвищою серед країн СНД. В Україні паперові акцизні марки коштують у 3-3,5 разу вище, ніж у Російській Федерації, Молдові, Грузії (142 грн за тисячу марок проти 43,2-51,7 грн у цих країнах).

У більшості країн Євросоюзу вартість акцизної марки або включається в акциз (скажімо, у Бельгії, Угорщині, Чехії) або такі марки надаються безкоштовно (наприклад, у Німеччині, Нідерландах, Іспанії, Португалії). Навесні цього року прем'єр-міністр Арсеній Яценюк жорстко розкритикував низьку ефективність паперових акцизних марок, зростання підпільного виробництва і контрабанди в Україну підакцизної продукції протягом останніх років. Виходячи з даних Мінфіну і розрахунків газети "Урядовий кур'єр", реальна вартість акцизної марки для кожної пачки сигарет повинна становити не 14 копійок (вартість на даний момент), а 5 копійок.

Для кожної пляшки алкоголю - не 27, а 14 копійок. Загальний обсяг переплати на завищенні вартості акцизних марок на користь приватних компаній-постачальників захисних елементів, за розрахунками Мінфіну, становить 348 млн грн у рік на тютюновій продукції, 167 млн грн у рік - на алкогольній.

Автор
(0 оценок)
Изложение
(0 оценок)
Актуальность
(0 оценок)

Отзывы и комментарии

Написать отзыв
Написать комментарий

Отзыв - это мнение или оценка людей, которые хотят передать опыт или впечатления другим пользователями нашего сайта с обязательной аргументацией оставленного отзыва.
 
Основной принцип - «посетил - отпишись». 
Ваш отзыв поможет многим принять правильное решение

 Комментарии предназначены для общения и обсуждения , а также для выяснения интересующих вопросов

Не допускается: использование ненормативной лексики, угроз или оскорблений; непосредственное сравнение с другими конкурирующими компаниями; безосновательные заявления, оскорбляющие деятельность компании и/или ее услуги; размещение ссылок на сторонние интернет-ресурсы; реклама и самореклама.

Введите email:
Ваш e-mail не будет показываться на сайте
или Авторизуйтесь , для написания отзыва
Автор
0/12
Изложение
0/12
Актуальность
0/12
Отзыв:
Загрузить фото:
Выбрать