• Головна
  • У закладах освіти Сумської області важко відстежити якість харчування дітей
15:30, 19 серпня 2013 р.

У закладах освіти Сумської області важко відстежити якість харчування дітей

Центр досліджень регіональної політики продовжує вивчати державні закупівлі в сфері освіти в Сумській області. Наразі в центрі уваги експертів опинилася якість продуктів, які купують для дітей у навчальних закладах області.

Цього разу до вибірки потрапили шість відділів освіти: Сумської, Роменської, Охтирської, Краснопільської, Глухівської та Шостинської райдержадміністрацій. Інформацію про якість продукції надали чотири відділи освіти: Шосткинський, Глухівський, Краснопільський та Охтирський.

У відділі освіти Сумської районної державної адміністрації у відповідь на запит інформації повідомили: "На Ваш запит № 21-06/2013 від 21 червня 2013 року повідомляємо, що документи, які свідчать про якість продукції на м’ясо свіже та заморожене які були закуплені відповідно до договору укладеного між відділом освіти та ФОП Коваленко С.М. не можуть бути надані на вашу електронну адресу, оскільки посвідчення якості надавалися в навчальні заклади при кожній поставці продукції і на сьогоднішній день не збереглися".

Відповідь управління освіти Роменської РДА була схожою: "21.03.2012 року, за результатами процедури запиту цінових пропозицій, було заключено Договір № 128 на закупівлю продукції рибної за державні кошти з ПП Куниця А.А. Під час виконання даного договору Постачальником рибної продукції на кожну партію Товару надавалися сертифікати якості підприємства-виробника, які зберігалися у матеріально-відповідальних осіб загальноосвітніх навчальних закладів. На даний момент дані сертифікати не збереглися, тому що вони мають обмежену дію і не має необхідності їх подальшого зберігання. Довідок з СЕС про якість продукції не надавалося, т.я. не було потреби в проведенні дослідження якості продукції".

Підтвердженням якості продуктів харчування, яку закуповували відділи освіти для навчальних закладів, найчастіше виступала декларація виробника зі штампом про відповідність ветеринарно-санітарним вимогам. На другому місці – експертний висновок державного органу ветмедицини. І тільки одного разу було надано висновок санітарно-епідеміологічної експертизи Сумської обласної санітарно-епідеміологічної станції.

Від виробника до столу школярів продукти харчування іноді проходять непросту дорогу. Особливо насторожує те, що мова йде про продукти, які швидко псуються: м’ясні та молочні вироби. Напряму у виробника продукція закуповується далеко не завжди – як мінімум є один посередник. А, наприклад, для закладів освіти Охтирського району м’ясо курей було придбане у ТОВ "Комплекс Агромарс" філія "Гаврилівський птахівничий комплекс" товариством з обмеженою відповідальністю "Метро Кеш енд Кері Україна", про що свідчить декларація виробника № КА-0012999. Але для дітей ця продукція була закуплена відповідно до договору, укладеного між відділом освіти та ФОП Канівець І.А. за результатами державних закупівель 24.01.2013 (дата договору 04.02.2013).

Схожа ситуація і щодо закупівлі молочної продукції для школярів Краснопільського району. Відповідно до декларації виробника №2393777 ТДВ "Глобинський маслозавод" продав сир сичужний ФОП Хандюк А.А., але відділ освіти придбав цю продукцію у ФОП Азима А.В.

Таким чином наявність кількох посередників між виробником та кінцевим одержувачем продукції порушує принцип, затверджений Директивою 2004/18/ЄС про те, що державні кошти мають витрачатися з максимальною ефективністю та оптимальною економією.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...