• Головна
  • Стартери: як вони влаштовані та як їх ремонтувати
Новини компаній
10:19, 30 вересня 2022 р.

Стартери: як вони влаштовані та як їх ремонтувати

Новини компаній
Стартери: як вони влаштовані та як їх ремонтувати
Стартери: як вони влаштовані та як їх ремонтувати, фото-1

Чому виходить із ладу стартер автомобіля? Давайте детальніше розглянемо основні причини того, що відбувається.

За статистикою дослідницької лабораторії заводу MAHLE Letrika, що в Словенії, близько 80% випадків виходу з ладу встановлених на транспортні засоби (ТЗ) стартерів пов'язані з неправильною експлуатацією або обслуговуванням цієї техніки.

Розглянемо основні причини порушення працездатності такого важливого вузла, як стартер.

Конструкція стартера

Усі автомобільні стартери дуже схожі один на одного. Розібрався в будь-якому пристрої – вважай, розберешся у всіх.

Основа будь-якого стартера – найпростіший електромотор. Подача струму на ротор (він же – «якір») здійснюється потужними мідно-графітовими щітками, а магнітна сила статора забезпечується електромагнітами або постійними магнітами. Електричні схеми більшості сучасних стартерів не мають принципових відмінностей – усі стартери до електросистеми автомобіля приєднуються у трьох точках – силовий плюс від акумулятора, маса через корпус, та керуючий плюс від замку запалювання. Розрізняється, власне, лише потужність, виражена в габаритах.

Що таке редуктор?

Редуктор – частина редукторного стартера, який відрізняється від звичайного моменту, що крутить, від валу якоря до вінця маховика. Такий вид стартера найкращий, оскільки потребує мінімальної кількості енергії і зможе завести двигун навіть при слабкому акумуляторі. Редуктор стартера встановлюється між валом бендикса та валом якоря.

Розрізняють два види редуктора:

  • із зовнішнім зачепленням зубів шестерень
  • із внутрішнім зачепленням зубів шестерень

На циліндричному корпусі стартера виділяється «барильце» меншого розміру – це так зване «реле, що втягує». Воно виконує дві функції - власне, подає харчування на стартер, маючи найпотужніші контакти, що витримують струми в сотні ампер, а також здійснює зчеплення валу стартера з валом двигуна через важіль-коромисло і обгінну муфту-бендікс.

Муфта ця працює за принципом класичної велосипедної втулки - тобто стартер може крутити мотор, а ось мотор, що вже запустився, не буде «тягти за собою» стартер, розкручуючись на згубних для нього високих оборотах.

До речі, серйозною помилкою автовласників, які проводять ремонт і профілактику стартера своїми руками, є мастило сердечника, що втягує реле. У цьому вузлі мастило не потрібне зовсім - максимум, можна злегка мазати сердечник і його гніздо моторним маслом і протерти майже насухо - виключно для зменшення ймовірності корозії. А будь-які консистентні мастила в цьому вузлі протипоказані - на морозі навіть найкращі і холодостійкі з них здатні заклинити сердечник. У зазорі реле, що втягує, повинно бути чисто і сухо!

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...