• Головна
  • Школярка з Сумщини потрапила до національного фіналу “Молодь дебатує”
фото
17:30, 5 грудня 2019 р.

Школярка з Сумщини потрапила до національного фіналу “Молодь дебатує”

фото

Анастасія Рошка з Конотопської гімназії стала півфіналісткою національного проєкту “Молодь дебатує”. У міжрегіональному турнірі, який проходив у житомірській Гуманітарній гімназії №23 цього вівторка, вона увійшла у четвірку найкращих. В цьому році міжрегіональні дебати проходять у Львові, Житомирі, Запоріжжі та Одесі. Тема одна на всіх: “Чи варто започаткувати офіційний день багатокультурності в Україні?”. В кожному місті обирають чотирьох найкращих. Так складається перелік 16 дебатантів та дебатанток для участі у вирішальних національних дебатах у Харкові.

Методика Jugend debattiert з’явилась у Німеччині 2001 року. Її основна відмінність від інших форматів дебатів: перемагає той учасник або та учасниця, хто представить в процесі дискусії всі можливі аргументи по темі, використовуючи думки експертів та наукові дослідження. Одне з головних завдань методики — навчити підлітків критичному мисленню та прийняттю зважених рішень.

Анастасія Рошка дебатує вже другий рік. Минулого року вона теж перемогла на міжрегіональному етапі і стала наймолодшою півфіналісткою, але, нажаль, не пройшла далі. Цього разу школярка хоче дійти до фіналу.

“Щороку рівень зростає, але це добре. Бол легше грати, коли опоненти й колега підготовлені, й виходить яскрава командна гра. В мене так і сталося, — розповідає Анастасія. — Загалом, дуже приємно подорожувати в нові міста, зустрічати знайомих серед журі, інших дебатантів”.

За форматом дебатів, тема завжди формулюється як питання, на яке можна відповісти “так” або “ні”. І учасники та учасниці мають готувати аргументи для обох точок зору, бо яку зі сторін вони будуть представляти, вирішує жеребкування перед початком дебатів. Підготовка до дебатів — ключова складова успіху, кажуть організатори. Під час пошуків аргументів для протилежних думок дебатанти та дебатантки вчаться критичному мисленню, плюралізму думок, демократичним принципам.

“Для багатьох дітей це — один з декількох гуртків. Особливо у великих містах. Але є діти, які розуміють цінність дебатів, розуміють, для чого вони беруть участь в них, — говорить координатор “Молодь дебатує” в Україні Ольга Борисенко. — Заради цих дітей, напевно, й варто займатись цим проєктом”.

Анастасія Рошка згодна, що дебати навчають учасників та учасниць важливим вмінням — шукати й аналізувати інформацію, допускати існування відмінних від твоєї думок. А ще — вміння відстоювати свою думку, й підтримувати не те, що хочеться підтримати інтуітивно на перший погляд, а те, що дізнаєшся після виваженого аналізу.

“Один з найголовніших принципів проєкту — критичне мислення. Тому треба вміння говорити грамотно, толерантно, бо перекричати — то не є рішення, — пояснює дебатантка. — А ще вміння співпрацювати, шукати і опрацьовувати інформацію, визнавати правоту іншого, вносити корективи у свою позицію”.

Під час дебатів у питанні “Чи варто започаткувати офіційний день багатокультурності в Україні?” Анастасія відстоювала позицію “ні” (“КОНТРА” на дебатному сленгу). “З особистого досвіду я зарікаюсь, що ніколи на дебатах не буду формулювати власну позицію, — говорить Анастасія. — Але ж знов — перед дебатами вирішила, що день мультикультурності потрібен — чому б ні? Однак, виступивши на позиції “КОНТРА” все ж таки схилилася до того, що не потрібен”.

Разом зі школяркою з Конотопу на національні півфінали та фінал у Харкові поїдуть школярки з Полтавщини Анастасія Покладенко (Розсошенська гімназія) та Яна Гонтар (Полтавська ЗОШ №38), а також Анастасія Попело (Чернігівська ЗОШ №3). Загалом, у проєкті у 2019 році взяли участь 1000 школярів та школярок з 54 навчальних закладів по всій Україні.

“Я часто бачу у соцмережах коменти на кшталт “Досить дебатувати, треба діяти!”, кажуть, що дебати це балачки, які відволікають від вирішення питань, — розповідає координаторка проєкту та голова журі Ольга Пішель. — Іноді людям здається, що краще прийняти низку стандартних рішень й забути про проблеми. Але я впевнена, що перш ніж вирішувати будь-яку проблему, чи то національного масштабу, чи шкільного, треба її зрозуміти, розібратися. Кращого засобу це зробити, ніж вільні виважені дебати, не існує. Це — основа демократії, тому ми вважаємо навчання дітей основ демократії нашою головною місією”.

Проект проходить за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини і методичної підтримки Jugend debattiert.

Довідка

Проект «Молодь дебатує» з'явився в Україні в 2016 році. Унікальну методику німецьких молодіжних дебатів Jugend debattiert її автори вперше дозволили використовувати на іншій мові. І в 2016 році в українській версії проекту брали участь 113 учнів з 8 шкіл 4 регіонів країни: Харківської, Дніпропетровської, Запорізької та Миколаївської областей. Переможцем фіналу став Едуард Бєлоусов з Дніпра.

У 2017 році проект продовжився в набагато більшому масштабі — вже 400 українських школярів спробували свої сили в дебатах. Вони представляли 25 навчальних закладів з 8 регіонів: Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Житомирської, Львівської, Миколаївської, Сумської та Харківської областей. Переміг Максим Чеботарьов з Дніпра.

У 2018-2019 роках в проекті взяли участь 42 школи та близько 800 дітей з 12 областей України: це Дніпропетровська, Донецька, Запорізька, Житомирська, Миколаївська, Львівська, Харківська, Сумська, Чернігівська, Херсонська, Полтавська, Вінницька області. Перемогла Марина Хоменко з Миргорода Полтавської області.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...