На Сумщині більшає якісних доріг: уряд набрав рекордні темпи з ремонту

На Сумщині більшає якісних доріг: уряд набрав рекордні темпи з ремонту, Титаренко Нина

Сумчани, які часто їздять до Києва чи Харкова, вже встигли оцінити якість нещодавно відремонтованих доріг за цими напрямками. Для жителів області, що займаються бізнесом, регулярно їздять у відрядження чи просто подорожують на автомобілі, якісні дороги значать багато. Це і економія часу та грошей, і комфорт, та й для розвитку бізнесу дороги значать багато.

Розуміють це і в українському Уряді. У 2016 році Прем’єр-міністр запустив процес масштабного ремонту доріг. Тоді ж вперше офіційно прозвучали вражаючі цифри – зі 170 000 км українських доріг понад 90% не відповідають нормам. Причина такого стану – хронічне недофінансування ремонтно-будівельних робіт та утримання доріг, корупція та низька якість виконання робіт. Та й не секрет, що протягом 10 років будівництво, капітальний ремонт та реконструкція доріг в країні майже не проводилися.

Тільки з квітня по червень 2016 року було розблоковано рахунки Укравтодору, проведено прозорі ключові тендери і як результат – відновлено 900 км доріг. У 2017 – понад 2100 км. Це найбільша кількість доріг, відремонтованих за рік, з 2005 року.

Які дороги відремонтували

У Сумській області станом на 1 вересня 2017 року мережа автомобільних доріг загального користування склала 7,2 тис. кілометрів, з них дороги державного значення – 2,1 тис. кілометрів, місцевого значення – 5,1 тис. кілометрів.

Із 7 тисяч кілометрів автомобільних доріг загального користування на Сумщині втратили несучу спроможність дві третини – 4,9 тис. кілометрів. А не відповідають нормативним показникам по рівності взагалі майже всі дороги – 6,9 тис. кілометрів (96%).

У 2017 році кошти державного бюджету у сумі 493,1 млн грн пішли на реконструкцію і ремонт окремих ділянок автомобільних доріг: Суми – Полтава, Шостка – Кролевець, Суми – Путивль – Глухів.

Нинішній рік продовжив розпочатий процес відновлення: відремонтовано ділянки доріг КПП «Миколаївка» – Семенівка – Новгород-Сіверський – Глухів – КПП «Катеринівка», Суми – Путивль – Глухів, Київ – Суми – Юнаківка, Охтирка – Харків.

Зокрема, на дорогу Охтирка – Харків протяжністю 103 кілометри витратили майже 1 млрд 400 млн гривень. А ремонтувалася вона вперше з 80-х років минулого століття. Ремонт зроблено якісно, про що свідчить маса позитивних відгуків. Зокрема, керівник апарату Сумської обласної державної адміністрації Дмитро Живицький 29 вересня у Фейсбук написав: «До Харкова власною машиною вже не їздив років 6-7, після пари поїздок маршрутками (220 км «їхали» 6 годин) теж бажання зникло. Залишався лише потяг.Тепер це 2,5 години. Нарешті можна без страху загубити колеса доїхати з Сум до Києва та Харкова».

Децентралізація працює

Загалом, цього року на ремонти і будівництво доріг спрямовано близько 46 млрд грн, з них 11,5 передано в регіони на ремонт місцевих доріг.

Механізм запровадженого Урядом розподілу коштів розв’язує руки місцевій владі. Раніше кошти на ремонти виділялись в «ручному режимі». Саме тому деякі дороги не ремонтувались роками, а то і десятиліттями. З цього року Укравтодор відповідальний за ремонт і утримання доріг тільки державного значення. Кошти для ремонтів доріг місцевого значення передаються через Дорожній фонд на місцевий рівень.

«Ми заклали фінансові основи подальшого розвитку. Це, насамперед, можливості децентралізації, яка дозволяє наповнювати місцеві бюджети, а отже, фінансувати дорожні проекти на місцях. А також Дорожній фонд, який забезпечує гарантоване, прогнозоване фінансування», – сказав Гройсман.

Відтепер немає потреби випрошувати кошти на ремонт місцевої дороги у держави: кожен регіон отримує ресурси і сам визначає, які місцеві дороги потребують ремонту. Це покладає відповідальність на місцеву владу.

До того ж, впровадження системи ProZorro дозволило проводити усі тендери відкрито і на рівних умовах для всіх учасників, що забезпечує економію бюджетних коштів.

Якість – понад усе

В Уряді не приховують великих планів щодо ремонту доріг і дещо фантастичної мети – за 5 років з’єднати якісними дорогами усі обласні центри. Для цього в проекті бюджету на 2019 рік передбачено виділення 55 млрн грн, з них 17 млрд грн – на місцеві дороги. 2,5 млрд грн піде на безпеку дорожнього руху. В Уряді обіцяють поступово відмовлятись від ямкового ремонту, отож, далі буде тільки більше якісних доріг.

До речі, щодо якості. Укравтодор зробив жорсткішими вимоги до підрядників – тепер за всіма контрактами на середній ремонт – гарантія не менше 5 років, на капітальний – не менше 10 років. Якщо експертиза встановить, що ремонт виконано неякісно – платити за це українці не будуть.

У 2017 році було проведено два масштабних обстеження технічного стану збудованих і відремонтованих об’єктів. Перевірено 222 об’єкти.Рівень виявлених і не усунутих недоліків – 8%. За дефекти у межах гарантій відповідають підрядники. Вони усунуть ці недоліки, це – їхній обов’язок.

В Укравтодорі переглядають контракти, які було укладено 2015-2016 року, де гарантійний термін становив 3 роки. Якщо цей термін завершується, проводяться перевірки, щоб замовник усунув дефекти за власний кошт.

Станом на жовтень проведено 584 перевірки якості виконання робіт на об’єктах капітального та поточного середнього ремонтів. Також проведено 481 перевірка експлуатаційного стану автомобільних доріг на всій території України, проведено 2953 лабораторних випробувань дорожньо-будівельних матеріалів.

Так що ремонти доріг – під суворим контролем. Окрім держави, ремонти доріг контролюють також незалежні експерти і громадські організації.

В Уряді знають, що дорога – це не просто можливість поїхати. Дорога – це й розвиток прилеглої території, а отже і наповнення місцевих бюджетів.

Укравтодор Гройсман Децентралізація Дороги
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі